DAG 1

Het is weer zover! Op naar Schiphol voor onze reis naar Kaapverdië. Om 4 uur ging onze wekker af en na een onrustige nacht konden we beide wel een douche gebruiken om wakker te worden. Rond half 5 waren we klaar voor vertrek. Het ritje naar Schiphol was slechts 3 kwartier. Onze auto in de parkeergarage van P3 gezet en met een bus werden we richting Schiphol Plaza gebracht. Omdat we speciale bagage bij ons hebben moeten we altijd langs een TUI-medewerker. Bij deze balie duurde het iets langer dan normaal omdat er iets met de betaling niet helemaal duidelijk was. Uiteindelijk alles geregeld. Bij de security en paspoortcontrole waren de rijen niet abnormaal en waren we om half 7 door alles heen. Op naar de Starbucks maar die was helaas nog gesloten, toen maar ergens anders een kop koffie gehaald. Even rustig gezeten voordat we naar de gate zijn gegaan. Ook daar verliep alles voorspoedig

We hadden wind in de rug tijdens het vliegen waardoor het eerste gedeelte van de vlucht naar Boa Vista slechts 5 uur en 40 minuten duurde. Dat is natuurlijk erg prettig. De landing was iets minder. Voor het eerst meegemaakt dat een piloot de landing afbrak. Het toestel kreeg een windvlaag net voor de landing waardoor de piloot besloot om de landing af te breken. Na een 10 minuten rondje gevlogen te hebben lukte het bij de tweede landing wel. De passagiers die op Boa Vista moesten zijn stapte uit en er kwamen passagiers binnen die naar Amsterdam moesten. De vlucht van Boa Vista naar Sal duurde slechts 16 minuten.

Bij de douane verliep alles vrij snel. We hadden ons visum al van te voren geregeld dus konden we snel door douane. Onze koffers waren er ook snel en Onno zijn kite spullen waren ook allemaal heelhuids mee gekomen.

Toen we vorig jaar op Sal waren hadden we via Monica een taxi geregeld naar het hotel en dat hebben we ook dit jaar gedaan. Alleen kwam Monica niet zelf en had ze iemand anders geregeld. Binnen 20 minuten stonden we bij het hotel. Bij de receptie nog een kleine discussie over de hotelkamer maar uiteindelijk de juiste hotelkamer. Nu wordt het tijd voor ontspanning.

Op de hotelkamer omgekleed even wat gegeten bij het restaurant en vervolgens naar het zwembad omdat een heerlijke duik te nemen. Bij de bar een heerlijke cocktail gehaald en lekker in de zon gezeten. Dat is voor mij het ultieme gevoel van vakantie.

Na wat gerelaxt te hebben op de hotelkamer zijn we rond half 8 gaan eten bij het buffetrestaurant van het all inclusive resort. Het was lekker, maar we waren erg moe. Nadat we gegeten hadden zijn we rond half tien gaan slapen. Heerlijk om weer hier te zijn. En het motto van de mensen hier is NO STRESS. En daar gaan we ons vanaf nu af aan aan houden.